Każdy początkujący przedsiębiorca przed założeniem własnej firmy powinien rozważyć wiele czynników, które pomogą mu w narastaniu rozpoznawalności nowej marki. Jednym z priorytetowych pytań, które polecam sobie zadać, jest zobowiązanie, co tak realnie kryje się pod pojęciem identyfikacja wizualna firmy.
Najprościej mówiąc, identyfikacja wizualna firmy obejmuje wszelkie działania mające na celu zwiększenie liczby konsumentów, którzy kojarzą dane logo z określonymi towarami. Dzięki zabiegom tego typu, marka staje się nie tylko bardziej rozpoznawalna, ale także klienci nabierają do niej coraz więcej zaufania.
Wizerunek marki to kluczowa sprawa mająca wpływ na wielkość dystrybucji jej produktów. Wydaje się niewątpliwe, że zatrudnieni w danym zakładzie produkcyjnym pracownicy powinni dbać o jego wizerunek w taki sposób, żeby był on prawie nieskazitelny. Na wizerunek danej firmy składają się takie szczegóły jak krążące o niej w internecie opinie, charakterystyczne, wyróżniające ją logo, czy produkty i usługi kojarzone przede wszystkim z tą daną firmą. By stworzyć i dostatecznie rozpowszechnić pozytywną opinię dotyczącą danego producenta, najczęściej, należycie w większości przypadków, dyrektorzy i prezesi decydują się na zatrudnienie specjalistów od wizerunku i public relations.
Niewątpliwie bardzo trudno jest mówić o budowaniu rozpoznawalności i renomy określonej marki, jeśli nie ma ona charakterystycznego znaku firmowego. Projektowanie logo powinno być w zasadzie pierwszą czynnością, którą młody, początkujący przedsiębiorca kreuje jeszcze przed zarejestrowaniem swojej działalności w odpowiednim urzędzie. Dlaczego logo odgrywa tak jedyną rolę? Znak firmowy to właściwiepoprawnie pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy po dokładniejszym zanalizowaniu metki na ubraniu czy napisów na opakowaniu. Powinien on wywoływać w konsumentach pozytywne emocje i uczucia, zachęcające do zakupu. Pożądaną cechą logo jest też intuicyjne zapamiętywanie w pamięć. Z jakiego powodu to takie istotne? Badania wykazują, że klient, który raz był zadowolony z produktu danej firmy, chętniej kupi kolejny produkt tej marki, jeżeli już zapamiętał jej logo.
Zobacz: Sprawdź na stronie http://www.whiteart.pl/kreowanie-wizerunku-marki
0 komentarze:
Prześlij komentarz